top of page
  • Writer's pictureNamćorasta

With one breath I'm part of it

Za mene je ovo apsolutni užas. Sve ono čega se nekontrolirano bojim. Ronjenje. Na dah. Ispod leda. Ali kad gledam ovaj film, način na koji to radi Johanna Nordblad to se čini tako lako, tako jednostavno. Tako prekrasno. Ima nešto mistično, očaravajuće i za mene potpuno nedostižno. A tako prekrasno.



Samo ronjenje je za mene nešto što me ispunjava užasom. Strah od toga da ću ostati bez daha, da ću se ugušiti. Ne bojim se utapanja kao takvog, bojim se da ću u nekom trenutku, a hoću, ostati bez zraka. Klaustrofobiju nekako mogu suspregnuti, ali ronjenje...


Da volim kratke dokumentarce, to već znate. Ovaj sam prvi put gledala davno, prije četiri godine i nikad mi nije izašao iz glave. Često mu se vraćam.

Taj ledeni svijet, koji toliko volim i onda užas zarona.


"There no place for fear. No place for panic. No place for mistakes."

Johanna Nordblad je prvakinja u ronjenu na dah. Drži nekoliko rekorda. U biciklističkoj nesreći (downhill) zadobila je težak prijelom noge i na savjet liječnika počela s krioterapijom. Drži svjetski rekord u ronjenju na dah na 50 metara, ispod leda.

Službeno ima cijela hrpa disciplina u ronjenju na dah, koliko dugo, koliko duboko, u bazenu, ispod leda, u moru, otvorena voda (to bi vjerojatno bilo jezero), ali meni je sve to apsolutni užas.


Johanna Nordblad - scena iz filma


Užas bi mi bio i s opremom za ronjenje, jer nisam sigurna kak bi se izborila sa svim tim stvarima na licu, maskom, regulatorima, čime-već-sve-ne i s panikom.


Ja sam ona kojoj se svi smiju, jer ako moram skočit u vodu, moram stisnut nos rukom. Nema mrtve šanse da bih ja skočila sam tak bez da se primim za nos. Ok, napredovala sam pa ipak mogu roniti pet sekundi, a da ne moram držati nos i da ne izletavam na površinu u panici. Pet sekundi je dovoljno da namočim glavu.


Divim se svima koji mogu roniti dulje od pet sekundi.


Johanna Nordblad - izvor: interneti


"Under the ice, you need total control of place, the time, and to trust yourself completely.
When you can do all that you can find a different world. A world so peaceful, so beautiful endless and desolate.
With one breath I'm part of it." - Johanna Nordblad

Ne moram vam ni reći da me sam film, tehnika snimanja i sve ostalo oduševljava. Uživajte tih 3:47 minuta. Razvucite na cijeli ekran i stavite slušalice. Duboko udahnite.

56 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page